.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ارشاد گيلان حق انتخاب رئيس خانه مطبوعات را از رسانه استان سلب مي‌كند

عضو شوراي مركزي سابق خانه مطبوعات گيلان با بيان اينكه رئيس خانه مطبوعات استان انتخابي است يا انتصابي گفت: ارشاد گيلان حق انتخاب در اين مورد را از اصحاب رسانه استان سلب مي‌كند.

حسين لطفي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعيت خانه مطبوعات استان اظهار داشت: خانه مطبوعات گيلان به دليل پايان يافتن مدت مسئوليت اعضاي شوراي مركزي و عدم توانايي شورا در برگزاري انتخابات منطبق با اساسنامه، چند سالي است كه به تعطيلي كشيده شد.
وي ادامه داد: پس از گذشت مدتي، در تابستان سال گذشته نامه‌اي از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان مبني بر تجليل از خبرنگاران با همكاري خانه مطبوعات استان به جرايد ارسال و مراسم برگزار شد.
لطفي اظهار داشت: بنا به دلايلي لازم ديده شد كه همكاري پرسش برانگيز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان و خانه مطبوعات استان مسكوت گذاشته شود تا بلكه در فرصت مناسب از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اقدام اصولي صورت گيرد كه اين امر محقق نشد و بار ديگر در تابستان امسال مشابه همان دعوتنامه از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي به مطبوعات استان ارسال و مدعي شد كه با كمك خانه مطبوعات قصد تجليل از خبرنگاران را دارد.
عضو شوراي مركزي سابق خانه مطبوعات گيلان گفت: جاي بسي تعجب است وقتي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان به دليل تعطيلي خانه مطبوعات، ساختمان اين خانه را به دانشگاه علمي كاربردي واگذار كرده و سپس به صورت كتبي مدعي همكاري با خانه مطبوعاتي بوده كه هيچ اثري از آن نيست.
وي با اشاره به وضعيت انتخاب رئيس خانه مطبوعات خاطرنشان كرد: طبق اساسنامه، دبيرخانه مطبوعات كه اصطلاحاً به آن رئيس خانه گفته مي‌شود، با آراي اعضاي شوراي مركزي خانه كه خود آنان منتخب اعضا هستند، برگزيده مي‌شود تا مجري مصوبات شوراي مركزي خانه مطبوعات باشد.
لطفي افزود: حال چگونه است كه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان با علم و يقين به تعطيلي خانه مطبوعات و واگذاري ساختمان آن كه با حمايت اداري و مالي يكي از نمايندگان وقت شهرستان رشت خريداري شده، بحث خانه مطبوعات را به ميان مي‌كشد.
عضو شوراي مركزي سابق خانه مطبوعات گيلان گفت: آيا خانه مطبوعات فقط در رئيس خانه خلاصه مي‌شود و ارشاد آن را منصوب مي‌كند، يا به طور غيرمستقيم از طريق آراي اصحاب مطبوعات برگزيده مي‌شود.
وي با بيان اينكه آيا رئيس خانه مطبوعات استان انتخابي است يا انتصابي، اظهار داشت: اگر دبيرخانه مطبوعات انتصابي است، چرا ارشاد گيلان پس از تسليم اعتراضيه چهار صفحه‌اي نويسنده به عملكرد ارشاد در تغيير روز خبرنگار به روز مطبوعات، به نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت و همچنين استاندار، اقدام به برگزاري جلسه با برخي از اعضاي شوراي مركزي اسبق خانه مطبوعات كرده و مهر تاييد بر انتصاب آنان زده و وعده تخليه ساختمان خانه به شرط آغاز فعاليت را داده است كه بلا فاصله فراخوان عضوگيري شد.
لطفي تصريح كرد: اگر رئيس خانه مطبوعات گيلان انتصابي و عزل و نصب اعضاي شوراي خانه جزو اختيارهاي ارشاد است، تعبير معاون فرهنگي ارشاد از خانه به عنوان يك بخش خصوصي، چه مفهومي دارد.
عضو شوراي مركزي سابق خانه مطبوعات گيلان اعضاي اين خانه را بالغ بر 300 نفر اعلام كرد و گفت: اين اعضاي بلا تكليف چه نقشي در اداره خانه مطبوعات استان دارند.
وي ادامه داد: اگر دبيرخانه مطبوعات انتخابي است، چرا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان حق انتخاب را از اصحاب رسانه استان سلب مي‌كند.
لطفي با بيان اينكه ارشاد گيلان با توجه به وضعيت چند ساله خانه مطبوعات و مكان آن حاضر به برگزاري انتخابات نيست، خاطرنشان كرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنان با جلسات كه گاهي با برخي از اعضاي شوراي مركزي دارد، آنان را ترغيب به ادامه كار مي‌كند.
عضو شوراي مركزي سابق خانه مطبوعات گيلان گفت: حكمت اين عمل فرا قانوني چيست كه اعضاي خانه مطبوعات گيلان از آن بي‌اطلاع هستند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.044 seconds.